Sok tanulással és gyakorlással elmondhatom végre, hogy profinak mondhatom magam a kalligráfia művészetében. Emlékszem rá, hogy már általános iskolásként is találtam valamiféle élvezetet abban, mikor fogalmazást vagy bármilyen más szöveget írtam. Már akkor is igyekeztem kissé kacifántosabban, de még is szebben írni, amit a tanáraim nem feltétlen díjaztak, így inkább csak a saját irományaim során alkalmaztam ezt a kézírást. Persze ez még nem volt igazi kalligráfia, sőt, azt sem tudtam, hogy létezik ilyen fogalom.
Aztán jóval később, felnőttként, hallottam egy kalligráfia tanfolyamról. Nem is vártam vele sokat, és be is iratkoztam. Nagyon jó érzés volt találkozni és együtt tanulni a hozzám hasonló emberekkel. Pár hónapja úgy döntöttem, hogy szeretnék saját kalligráfia tanfolyamokat indítani. Szeretném, ha ez hivatalosan működne, azért kell egy cég és egy székhely is.
Szerencsém, hogy rátaláltam egy olyan weboldalra, ami a székhely használati engedély témáját tárgyalja. A tudásom ebben a témában finoman szólva is hiányos, így mindenképpen másokra kell ebben támaszkodnom. Ez egyébként egy székhelyszolgáltatónak a webhelye, mely segít a cégalapításban és a székhely biztosításában is.
Itt megtudtam, hogy mennyi idegesítő jogi ügyintézéssel is járna az, hogy ha székhelyemet például a saját lakcímemen szeretném bejelenteni. Mivel az ingatlan nem én birtoklom, ezért a tulajdonost is be kéne ebbe vonni, aki egyáltalán nem biztos, hogy ebbe beleegyezne. Szükséges lenne a részéről egy hozzájárulás, és még valami könyvegyeztetési viszonyról is olvastam itt, amiről őszintén szólva fogalmam sincs, hogy mi is pontosan.
Nekem ennyi információ már elég is volt ahhoz, hogy tudjam, szükségem lesz arra, hogy ez a szolgáltató biztosítsa nekem a székhelyemet, mert magamtól nem hiszem, hogy el tudnám intézni. Fontolgattam az irodabérlést is, de az számomra most megfizethetetlen lenne. Azonban ez a székhelyszolgáltatás nagyon kedvező áron elérhető, így kiváló választást jelent egy olyan fiatal és kezdő vállalkozó számára, mint én.
Persze ez nem csak anyagi értelemben jelent egy kitűnő megoldást. Gondolni kell a rengeteg adminisztrációs teendőre is, amihez egyáltalán nem érthet mindenki. Egy székhelynek ráadásul különböző szabályoknak is meg kell felelni, amiknek a nem ismerete nem mentesít senki az esetleges büntetések alól. Én sem ismerem ezeket, így inkább rábízom ezt erre a profi csapatra. Ők fogadni fogják a hivatalos leveleket is, amiket aztán gondosan el is fognak tárolni.
Sokkal jobb lesz ez így nekem, ha nem kell foglalkoznom a székhely használati engedélyekkel és csak a munkámra és a vállalkozásomra koncentrálhatok.
Székhelybérlésre egyébként Budapesten és Újlengyelben is van lehetőség. A két szolgáltatás hasonló, de azért vannak lényeges különbségek. A szolgáltató segíteni fog abban, hogy eldöntsük, nekünk melyikre van szükségünk.