Biztos jó, ha otthon van a székhelyed?

Nemrégiben a kreatív szakmára váltottam át, és mivel egy ideig nem találtam olyan céget, ahol az elképzeléseim szerinti pozíciót megkaptam volna, vállalkozói formában képzeltem el a tevékenységem. Kreatív személyiség vagyok, mindig is gyakori elfoglaltságom volt különböző dekorációs elemek készítése és ismerőseimnek is gyakran adtam tanácsot ilyen terveikkel kapcsolatosan. Nemrég óta kalligráfia is foglalkoztatni kezdett, mert a kézzel festett műveimen használt feliratokról. Néha úgy éreztem, hogy nem hozzátesz, hanem inkább elvesz az alkotásomból. Mindig is csodáltam a kezembe akadó szép kézírásos szövegeket, amit én sajnos nem tudtam produkálni, egyértelmű volt, hogy szükségem van kézírásfejlesztésre, ha profivá akarok válni. Beiratkoztam egy kalligráfia tanfolyamra, ezzel kiegészítve már neki merek vágni egy vállalkozásnak.

A kalligráfia klubban beszélgettem egy ismerősömmel a vállalkozói terveimről, aki saját tapasztalatból kiindulva rögtön azt tanácsolta, figyeljek rá, hogy ne a saját otthonomban jegyeztessem be a vállalkozást. Meglepődtem és rögtön azt válaszoltam, hogy nincs másik hely, amit használhatnék, így nincs választásom. Ezen mosolygott, és elmondta, hogy abszolút bevett gyakorlat és a szabályoknak sem mond ellent, hogy úgymond bérlünk egy székhelyet egy erre szakosodott cégtől. Ezt már havi pár ezer forintért meg lehet tenni.

Még mindig nem értettem, hogy miért lenne erre szükség, de a hölgy elmagyarázta, hogy több oka is van annak, amikor kellemetlenségek érhetnek, ha a saját otthonomban van a vállalkozásom székhelye. Elég kényelmetlen lenne például a családomnak, ha egy NAV, vagy más hatósági ellenőrzést a családi fészekben kellene lefolytatni. Már akár egy olyan egyszerű dolog is problémás lehet, ha egy hivatalos levelet valamilyen családi ok miatt nem tudnék időben átvenni. Ez negatív következményeket is vonhat maga után, ha lekések egy fontos határidőt.

Ezt logikusnak találtam, de rögtön eszembe is ötlött, hogy egyáltalán hogy kapom meg a leveleimet, ha nem otthon van a hivatalos címem? Külön postacímet kell használnom, vagy hogy működik ez? Az ismerősömnek erre is volt válasza, ezt a szolgáltatást ugyanis úgy vállalják, hogy a beérkező leveleket szkennelve azonnal továbbítják nekem. Így, ha éppen nyaralni mentem, akkor is azonnal értesülök róla milyen levelet kaptam. Ez jól hangzott, de mégsem tetszett, hogy ezért külön fizetnem kell, akármilyen kevés is, egy kezdő vállalkozónál minden fillér számít. A hölgy azt javasolta, legjobb lesz, ha rákeresek a székhelyszolgáltatás újlengyel címszóra, a nagybátyja is itt talált meg minden kellő információt. Amikor székhelyet keresett és még az iparűzési adó alól is mentesült.

Ez már végképp felkeltette az érdeklődésem, meg is néztem mi mindent találok a weboldalon. Rögtön meg is láttam az Újlengyel szót, leírták, hogy ezen a településen az Önkormányzat nem vet ki iparűzési adót. Így az itt bejegyzett vállalkozásoknak nem keletkezik ilyen költsége. Elolvashattam azt is, hogy minden teljesen hivatalos, a törvényi előírások szerinti keretekben működik, ez megnyugtatóan hangzott. Azért nem döntöttem el azonnal, hogy nekem tényleg szükségem van -e erre, még utána kell néznem az egyéni vállalkozást érintő szabályoknak. Lehet, hogy nekem amúgy sem jelent nagy terhet ez az adó. Egy nagyobb vállalkozásnak viszont biztosan jó lehetőség egy kis spórolásra. Maga a székhelyszolgáltatás azonban már nem volt kérdés számomra, láttam, hogy valóban megkapom rögtön a leveleimet emailben. Havonta pedig elpostázzák az eredeti leveleket, és ezért sem kell külön posta költséget fizetnem.

székhelyszolgáltatás újlengyel

Ha már ezen az oldalon voltam, tovább nézelődtem egy kicsit, és láttam, hogy nagyon alapos, felkészült céggel van dolgom. A weboldaluk igen sok információval teli, sok mindent megtudhatok itt cégalapítással kapcsolatban. Van például egy olyan menü pont, ami kifejezetten cégalapítással kapcsolatos információkat tartalmaz. Felsorolja mi mindet kell átgondolnunk és összegyűjtenünk, mielőtt belevágnánk, mint például a tevékenységi körök kiválasztása, vagy a cégnév, az adózási forma jó megválasztása.

Persze ezeket az információkat összegyűjthetjük innen-onnan. Nekem viszont nagyon szimpatikus, hogy a székhelyszolgáltatás újlengyel, illetve pontosabban a székhelypartner.hu oldalon mindezt pontonként, sorrendben felsorolva, amolyan teendőlistaként megkaphatom. Jó leírást találtam arról is, hogy a jelenlegi szabályozás szerint milyen feltételeknek kell megfelelnem ahhoz, hogy vállalkozást alapíthassak. Hogy körülbelül mennyi ideig fog ez tartani és nagyságrendileg mikor jutok el odáig, hogy kiállíthassam az első számlát az ügyfelemnek. A cégalapítást még azzal is megkönnyítik, hogy akár 1 órán belül kiadják a nyilatkozatot a székhely használatára és magát a székhelyszolgáltatási szerződés megkötését nem igénylik előre megtenni, ráér a cégbejegyzés után is. Tetszik ez a rugalmasság.

Van itt lista arról is, hogy a vállalkozás megalapítása után mi mindenre kell figyelnem, melyik hatóságnál mit, milyen határidővel kell elintéznem. Erre persze biztosan a könyvelő is felhívja majd a figyelmem, de nekem akkor is tetszik, hogy ide bármikor visszakattinthatok, hogy felfrissíthessem a tudnivalókat és ne kelljen az ügyvédet hívogatnom. Ha pedig mégis lenne kérdésem, egy munkaidőben folyamatos ügyfélszolgálatot is biztosítanak. Őket biztosan hamarabb elérem, mint az elfoglalt ügyvédemet.

Számomra az is nagyon hasznos, hogy a Székhelypartnernél külön díjfizetés nélkül tárgyalótermet is igénybe lehet venni. Ez még jól jöhet, ha egy nagyobb ügyféllel kell egyeztetnem egy megbízással kapcsolatban. Elég furán nézne ki egy bisztróban, vagy a mekiben találkozni, ami amúgy magánszemélyek megbízásánál abszolút elfogadható. Minél tovább böngésztem a weboldalon, annál praktikusabb megoldásnak találtam szerződni velük. Hiszen még egy esetleges NAV ellenőrzést is intézhetek náluk, akikkel amúgy rendszeres kapcsolatban is állnak, aminek csak pozitív előnyeit látom.

Innen tudtam meg azt is, hogy a cégtábla kihelyezése egy előírás, és hogy ezt is lehet tőlük kérni. Nem kell a saját ajtómra kifüggeszteni, így az otthonunk ajtaján biztosan nem kopognak be hirtelen érdeklődők, csak úgy kérdezősködni.

Még egyéb érdekes cikkeket is találtam, az egyikben például arról olvashattam, hogy létezik olyan, hogy vállalkozói biztosítás. Na ezt sem tudtam eddig, látszik, hogy eddig csak munkavállalóként dolgoztam, nem is gondoltam erre. Pedig nyilván logikus, ha valamilyen kár történik otthon, vagyis a vállalkozói munkahelyemen, ami mondjuk a számítógépemet tönkreteszi, akkor nagyon fontos, hogy biztosítással rendelkezzek. Hogy legalább a kár egy részét visszakaphassam, hogy könnyebben vehessek új gépet.

Pár napja még csak az ötlet szerepelt a fejemben, hogy vállalkozó legyek. Még halogató üzemmódban gondoltam arra, hogy majd annyi sok mindennek kell ehhez utánanéznem, és mennyire fárasztó is lesz ez. Most már sokkal tisztábban látom azt, mi mindenre kell gondolnom, mielőtt belevágok. Tegnap még tanácsot is tudtam adni egy Kft formában üzemelő leendő ügyfelemnek a székhelyszolgáltatás újlengyeli igénybevételének megfontolásáról.

Ez a weboldal nagy biztonságérzetet adott nekem, és mivel hamarosan befejezem a kalligráfia tanfolyamot is, most hatalmas lendületet érzek arra, hogy akár már holnap elkezdjem intézni az egészet és megkezdjem az életem új, önálló, és még kreatívabb szakaszát.